شرکت سولفوریک ایران

متن سربرگ خود را وارد کنید

خرید اسید سولفوریک 98 درصد صنعتی

خرید اسید سولفوریک 98 درصد صنعتی

خرید اسید سولفوریک 98 درصد صنعتی

مقدمه

شرکت اسید سولفوریک ایران با چندین دهه سابقه در امر تامین مواد اولیه شیمیایی ، آماده عرضه و فروش اسید سولفوریک 98 درصد به شما مشتریان محترم می باشد. تامین اسید سولفوریک با درصد های مختلف جهت خرید اسید سولفوریک 98 درصد صنعتی از جمله فعالیت های اصلی این شرکت می باشد. اسید سولفوریک 98 درصد یک از پرکاربردترین نوع اسید ها در بخش صنعت بوده و تامین این محصول جهت خرید اسید سولفوریک 98 درصد صنعتی برای تامین نیازهای بخش صنعت صورت می گیرد.

از این اسید می توان در تهیه و تولید کود و انواع مواد شیمیایی ، پالایش نفت تولید آهن و فولاد و سایر مصارف مرتبط ،  استفاده نمود. این شرکت در زمینه تامین اسید سولفوریک جهت خرید اسید سولفوریک 98 درصد صنعتی و مواد اولیه شیمیایی در دو شعبه تهران و تبریز مشغول به فعالیت می باشد. و اسید سولفوریک را با مناسب ترین و نازلترین قیمت در کنار بالاترین کیفیت به فروش می رساند.

یکی از علل اصلی خرید کارخانجات بزرگ و معروف کشور از این مجموعه ، ارائه مواد اولیه با نازلترین قیمت موجود در بازار به همراه کیفیت منحصر به فرد می باشد. این مجموعه به دلیل دارا بودن امکانات حمل  ونقلی می تواند. در سریعترین زمان ممکن محصول مورد نظر شما را در سراسر کشور در اختیارتان قرار دهد. همچنین  می توانید جهت سفارش محصول مورد نیاز خود به صورت عمده و خرده و کسب اطلاعات لازم با همکاران ما در بخش فروش تماس حاصل فرمایید.

توضیح اجمالی در مورد خرید اسید سولفوریک 98 درصد صنعتی

در این بخش می خواهیم به توضیح اجمالی در مورد خرید اسید سولفوریک 98 درصد صنعتی و معرفی مختصر این ماده بپردازیم. اسید سولفوریک که به آن روغن ویتریول نیز می‌گویند یک اسید معدنی با فرمول مولکولی H2SO4 می باشد. و از عناصر گوگرد و اکسیژن و هیدروژن تشکیل شده ‌است. این اسید مایعی بی‌رنگ و چسبناک است که با آب در تمام غلظت ها قابل ترکیب می باشد.

این ماده در بخش های مختلف صنعتی از جمله ساخت مواد شیمیایی ، فرآوری مواد معدنی ، تصفیه روغن ، تولید دارو و غیره کاربرد دارد. خرید اسید سولفوریک 98 درصد صنعتی نیز با توجه به مصارف گوناگون آن در بخش های مختلف ،  توسط مصرف کنندگان صورت می گیرد. سولفوریک اسید یکی از مهم‌ترین مواد شیمیایی صنعتی است. و هر سال نیز بیشتر از هر ماده شیمیایی تدیگر بر میزان تولید آن افزوده می گردد. بیشترین کاربرد اسید سولفوریک در بخش های صنعتی و کشاورزی می باشد.

که در صنعت از آن در آبکاری ، ساخت باتری ، تصفیه روغن ، فرآوری مواد معدنی و تولید سایر ترکیبات شیمیایی استفاده می شود. و در بخش کشاورزی نیز از آن در تولید کودهایی مانند سوپر فسفات آهک و سولفات آمونیوم استفاده می شود. اسید سولفوریک در سه خلوص مختلف شامل اسید سولفوریک ۹۸ درصد اسید ، اسیدسولفوریک ۵۰ درصد  و اسید سولفوریک ۳۵ درصد تولید می‌شود.

اسید سولفوریک یک اسید گوگرد دار است. که از ۲ گروه اکسو و ۲ گروه هیدروکسی تشکیل شده اند. و به‌ صورت کووالانسی به یک اتم گوگرد مرکزی متصل می باشند. اسید سولفوریک جزو اسیدهای قوی و خورنده می باشد. که در هنگام خرید اسید سولفوریک 98 درصد صنعتی و استفاده از آن باید از تجهیزات محافظتی استفاده شود. و تمامی نکات ایمنی مرتبط با آن رعایت گردد.

 

خرید اسید سولفوریک 98 درصد صنعتی

خرید اسید سولفوریک 98 درصد صنعتی

 

انواع اسید سولفوریک قابل ارائه توسط شرکت سولفوریک ایران

 

 

 

انواع اسید سولفوریک

قابل ارائه توسط

شرکت سولفوریک ایران

اسید سولفوریک 98 درصد کشاورزی
اسید سولفوریک 98 درصد چرم سازی
اسید سولفوریک 98 درصد رنگرزی
اسید سولفوریک 98 درصد صنعتی
اسید سولفوریک 98 درصد آبکاری
اسید سولفور یک 98 درصد باتری
اسید سولفوریک 98 درصد مواد شوینده

 

خواص و ویژگی های شیمیایی و فیزیکی اسید سولفوریک

در این بخش از مطالب مربوط به خرید اسید سولفوریک 98 درصد صنعتی می خواهیم به معرفی برخی خواص و ویژگی های شیمیایی و فیزیکی این محصول بپردازیم. بررسی و آگاهی یافتن از ویژگی ها این محصول کمک شایانی به خریداران در روند خرید اسید سولفوریک 98 درصد صنعتی خواهد نمود. توجه به این موضوع که اسید سولفوریک یک محصول کاربردی ولی بسیار خطرناک می باشد. لزوم آشنایی با خواص و ویژگی های شیمیایی و فیزیکی این ماده را دو چندان می نماید.

با آگاهی یافتن از خواص این محصول هم می توان به بالاترین درصد بازده در خط تولید رسید. و هم باعث افزایش چشمگیر ایمنی کارکنان شد. در کنار این مسائل نیز ، مصرف کنندگان با بررسی دقیق اطلاعات و ویژگی های شیمیایی و فیزیکی این محصول ، ایده ال ترین و ایمن ترین شرایط را برای استفاده و نگهداری این ماده شیمیایی فراهم می نمایند. در جدول زیر نیز به برخی ویژگی های شیمیایی و فیزیکی مرتبط با خرید اسید سولفوریک 98 درصد صنعتی اشاره شده است.

 

عنوان یا مقدار ویژگی شیمیایی یا فیزیکی
اسید سولفوریک نام  آیوپاک
سولفات هیدروژن ، جوهر گوگرد سایر نام ها
H2SO4 فرمول مولکولی
مایع شفاف ، دارای رنگ ، بدون بو شکل ظاهری
98.078 گرم بر مول جرم مولی
1.84 گرم بر سانتی متر مکعب چگالی
10 درجه سانتی گراد دمای ذوب
337 درجه سانتی گراد دمای جوش
کاملا محلول به صورت واکنش گرماده انحلال پذیری در آب
26.7 cP at 20 °C گرانروی
۷۶۶۴-۹۳-۹ شماره CAS
WS5600000 شماره RTECS
R35 کد ایمنی
S26,S30,S45,S(1/2) شماره های نگهداری

 

 

آنالیز شیمیایی اسید سولفوریک 98 درصد صنعتی

در این بخش می خواهیم آنالیز شیمیایی مربوط به خرید اسید سولفوریک 98 درصد صنعتی  را مورد بررسی قرار دهیم.  آگاهی از آنالیز شیمیایی یک محصول اطلاعات بسیار مهمی را در اختیار مصرف کننده قرار می دهد. که دانستن درصد خلوص ، مواد بکار رفته در ساخت آن ، ترکیب شیمیایی ، عناصر موجود در آن از جمله آن ها می باشند. همچنین آشنایی با آنالیز شیمیایی ، باعث افزایش آگاهی مصرف کننده برای استفاده صحیح و ایمن محصول و نیز بالا رفتن ایمنی درهنگام کار با محصول می گردد.

علاوه بر موارد فوق الذکر دانستن اطلاعات مربوط به آنالیز شیمیایی ، باعث افزایش کیفیت محصول و فرآورده تولید شده نیز می گردد. در جدول زیر آنالیز شیمیایی مربوط به خرید اسید سولفوریک 98 درصد صنعتی آورده شده است.

 

آنالیز شیمیایی اسید سولفوریک 98 درصد صنعتی

مقدار واحد اندازه گیری عنوان
حداقل 98 درصد Wt% خلوص
حداکثر 0.0 Wt% باقی مانده کلسیناسیون
حداکثر 0.0 Wt% آرسنیک
حداکثر 0.0025 Wt% گوگرد دی اکسید
حداکثر 0.0 Wt% جیوه
حداکثر 0.0035 Wt% آهن
حداکثر 0.0 Wt% کادمیوم
حداکثر 0.0 Wt% سرب
حداکثر 0.0037 Wt% روی
حداکثر 0.0015 Wt% نیتروژن دی اکسید

 

 

کاربرد های اسید سولفوریک 98 درصد صنعتی

در این بخش از مطالب مربوط به خرید اسید سولفوریک 98 درصد صنعتی ، می خواهیم به معرفی و بررسی کاربردهای این محصول بپردازیم. اسید سولفوریک ۹۸ درصد یک اسید معدنی خورنده با ظاهری شیشه ‌ای و روغنی است. نام قدیمی این اسید روغن ویتریول بوده و یکی از مواد اولیه پرکاربرد در صنایع می باشد. این ماده شیمیایی به ‌طور طبیعی درون آتش ‌فشان‌ ها یافت می شود.

کاربردهای بسیار مهم این اسید در صنایع معدنی و صنایع فلزی می باشد. که در این بخش ها ، تنها ۴ درصد  از میزان تولید شده آن به مصرف می ‌رسد. سایر کاربردهای آن نیز ، مصرف در معادن مس ، سرب ، روی و استخراج وانادیم ، طلا ، نقره و اورانیوم ، آهن و فولاد می باشد. به صورت کلی عمده مصرف این محصول ، در استخراج فلزات معدنی می باشد. سایر کاربردهای اسید سولفوریک 98 درصد در صنعت عبارتند از:

  1. صنعت تولید روغن نباتی جهت شستشوی دستگاه ‌ها
  2. صنعت لاستیک سازی جهت کنترل و شستشوی دستگاه ‌ها
  3. تولید برخی شوینده ها و انواع مواد چربی گیر
  4. صنعت چرم سازی
  5. صنایع باتری سازی برای تولید آب باطری
  6. صنعت رنگرزی و نساجی
  7. تولید انواع حشره‌کش ‌ها
  8. صنعت آبکاری
  9. در بخش کشاورزی جهت حاصلخیز نمودن خاک و تولید برخی کود های شیمیایی
  10. صنایع کاغذ سازی برای زدودن نا خالصی‌ ها​

 

تولید اسید سولفوریک ۹۸ درصد

حال در این بخش از مباحث خرید اسید سولفوریک 98 درصد صنعتی نیز می خواهیم به معرفی و بررسی انواع روش های تولید این محصول بپردازیم. اسید سولفوریک یکی از قوی ‌ترین اسید هایی می باشد. که خاصیت خورندگی بالایی دارد.  یک اسید معدنی بشمار می‌ رود. و به‌ عنوان یک اکسید کننده قوی و ماده ای رطوبت‌ گیر رفتار می‌کند. این اسید در صنعت کاربرد های بسیار زیادی دارد.  و به‌ عنوان یکی از مهم ‌ترین مواد اولیه صنعتی در میان انواع مواد شیمیایی بشمار می‌رود.

در زمان های دور ، جابربن ‌حیان کاشف اسید سولفوریک این ماده را از تقطیر خشک کانی ‌هایی که شامل سولفات آهن ( زاج سبز ) و سولفات مس (کات کبود) بودند به دست آورد. امروزه اسید سولفوریک در صنعت و تولید مواد شیمیایی مختلف کاربرد های فراوانی دارد. اسید سولفوریک طی فرآیند های شیمیایی مختلفی تولید می‌شود. که از جمله ان ها می توان به فرآیند تماسی ، فرآیند محفظه سرب و فرآیند اسید سولفوریک مرطوب اشاره کرد.

اسید سولفوریک همچنین با استفاده از منابع مهم دی ‌اکسید گوگرد حاصل از استخراج و تصفیه فلزات و سنگ ‌های فلزی ، همچون سولفید ها نیز تولید می‌شود. تولید اسید سولفوریک با استفاده از روش‌ های آزمایشگاهی مختلف که شامل موارد زیر  است نیز انجام می‌گیرد:

واکنش گاز گوگرد دی ‌اکسید با هیدروژن پراکسید یا ( آب‌ اکسیژنه )

با استفاده از الکترولیز محلول مس (ll) سولفات که در این فرایند کاتد باید یک فلز با رسانایی خوب و آند از جنس پلاتین یا زغال ( به‌منظور عدم واکنش با محلول ) باشد.​

 

 

خرید اسید سولفوریک 98 درصد مواد شوینده

خرید اسید سولفوریک 98 درصد مواد شوینده

 

 

اطلاعات ایمنی

شناسایی خطرات اسید سولفوریک 98 درصد

تاثیرات حاد اسید سولفوریک 98 درصد بر سلامت

اسید سولفوریک 98 درصد در صورت تماس با پوست و چشم درای خاصیت خورندگی ، تحریک کنندگی و نفوذ کنندگی می باشد

باعث آسیب جدی و ایجاد سوختگی های شدید می گردد

در خرید اسید سولفوریک 98 درصد صنعتی باید در نظر داشت که اثرات سرطان زايي این ماده توسط آژانس بين المللي تحقيقات بر روي سرطان ، در گروه 4 دسته بندي گردیده است.

سرطان زايي اين ماده در انسان اثبات شده و توسط اداره ايمني و بهداشت حرفه اي آمريكا به اثبات رسيده است

توسط كنفرانس آمريكايي متخصصين بهداشت صنعتي، در گروه A2 (مظنون به سرطان زايي در انسان) دسته بندي شده است

اسید سولفوریک 98 درصد براي ارگان هایی از قبیل كليه ها ، ريه ها ، قلب ، سيستم قلبي و عروقي ، قسمت فوقاني دستگاه تنفسي ، چشم ها ، دندان ها بسیار سمی می باشد

در خرید اسید سولفوریک 98 درصد صنعتی باید در نظر داشت که مواجهه طولاني مدت و يا مواجهه مكرر با اسید سولفوریک مي تواند سبب آسيب جدی به ارگان هدف گردد

تماس مداوم و يا طولاني مدت با اسپري ميست اين ماده مي تواند سبب تحريك مزمن چشم ها و تحریک شدید پوستی گردد

در خرید اسید سولفوریک 98 درصد صنعتی باید دقت نمود که تماس مكرر يا طولاني مدت در معرض اسپري ميست اين ماده ممكن است باعث تحريك دستگاه تنفسي شود و منجر به حملات مكرر عفونت برونشي شود

مواجهه مكرر با يك ماده بسيار سمي ممكن است منجر به نقصان در سلامت عمومي فرد شود كه اين امر از طريق تجمع سم در يك يا بسياري از اعضاي بدن بروز می نماید

اقدامات و کمک های اولیه در صورت مواجهه با اسید سولفوریک 98 درصد
در صورت تماس با چشم

اگر لنز تماسي در چشم مصدوم است سریعا آن را خارج نماييد

در صورت تماس اين ماده با چشم ، فورا چشم ها را با مقدار زيادي آب حداقل به مدت 15 دقيقه شستشو نمایید

برای شستن چشم از آب سرد استفاده نمایید

هر چه سریعتر به به پزشک یا مراکز درمانی مراجعه نموده و مراقبت هاي پزشكي لازم را دریافت نمایید

 

در صورت تماس با پوست

در صورت تماس اين ماده با پوست ، به سرعت لباس و كفش هاي آلوده را از تن مصدوم جدا نمایید

فورا پوست را با مقدار زيادي آب شستشو نمایید

قسمت تحريك شده پوست را با يك كرم نرم كننده پوست بپوشانيد

برای شستشو از آب سرد استفاده نمایید

قبل از استفاده مجدد از لباس های آلوده ، آن ها را شسته و تمیز نمایید

كفش ها نیز را به صورت كامل تميز نمایید

هر چه سریعتر به به پزشک یا مراکز درمانی مراجعه نموده و مراقبت هاي پزشكي لازم را دریافت نمایید

در صورت تماس شدید با پوست فورا پوست را با صابون ضدعفوني كننده بشوييد

قسمتي از پوست را كه با اين ماده تماس پيدا كرده با كرم آنتي باكتريال بپوشانيد

هر چه سریعتر به به پزشک یا مراکز درمانی مراجعه نموده و مراقبت هاي پزشكي لازم را دریافت نمایید

در صورت استنشاق

اگر اين ماده شيميايي مورد استنشاق قرار گرفت سریعا فرد مصدوم را به هواي آزاد ببريد

در صورتي كه تنفس فرد قطع شد ، به مصدوم تنفس مصنوعي بدهيد

اگر تنفس به سختي انجام مي شود ، به فرد مصدوم با دستگاه ، اكسيژن مصنوعي بدهيد

هر چه سریعتر به به پزشک یا مراکز درمانی مراجعه نموده و مراقبت هاي پزشكي لازم را دریافت نمایید

در صورت استنشاق شدید هرچه سريعتر مصدوم را به هواي آزاد و محلي ايمن منتقل نماييد

لباس هاي مصدوم را باز کرده و كراوات ، جليقه ، گردن بند ، كمربند و امثال آن را در بياوريد

اگر تنفس به سختي انجام می شود به فرد مصدوم  دستگاه اكسيژن متصل نماييد

اگر تنفس مصدوم قطع شد ، تنفس دهان به دهان را شروع نمایید

هر چه سریعتر به به پزشک یا مراکز درمانی مراجعه نموده و مراقبت هاي پزشكي لازم را دریافت نمایید

در صورت بلعیدن و خوردن

به هیچ عنوان فرد مصدوم را وادار به استفراغ ننمایید

به فرد مصدوم به هيچ وجه چيزي نخورانيد مگر با تشخيص پزشك

اگر فرد مصدوم بي هوش است ، به هيچ وجه چيزي به وي نخورانيد

كراوات ، جليقه ، گردن بند ، كمربند و امثال آن را سریعا در بياوريد

هر چه سریعتر به به پزشک یا مراکز درمانی مراجعه نموده و مراقبت هاي پزشكي لازم را دریافت نمایید

 

اقدامات مورد نیاز در صورت نشت و انتشار تصادفی اسید سولفوریک
در صورت پخش جزیی اسید سولفوریک

آلودگي ایجاد شده را با آب رقيق نمایید

با مقدار مناسبی پارچه آن را تميز نمایید

در خرید اسید سولفوریک 98 درصد صنعتی باید در نظر داشت که ماده منتشر شده را با مواد خنثي جذب كنيد و آنها را در ظروف مخصوص دفع مواد زائد بريزيد

اگر نياز است ، مواد باقي مانده را با يك محلول رقيق مانند كربنات سديم خنثي نمایید

در صورت پخش زیاد اسید سولفوریک

مايع خورنده نشت یافته را بدون ايجاد خطر و به طور ايمن كنترل نمایید

با خاك خشك ، ماسه و يا مواد غير آتش گير مواد نشت شده را جذب كنيد

مایع نشت یافته را به هیچ وجه در داخل ظرف آب نريزيد

به مواد نشت شده دست نزنيد و با آن تماس نداشته باشید

از پرده اسپري آب براي انحراف بخارات نشت شده استفاده نمایید

در خرید اسید سولفوریک 98 درصد صنعتی باید از اسپري آب براي براي كاهش نشت بخارات اين ماده در هوا استفاده كنيد

هنگام خرید اسید سولفوریک 98 درصد صنعتی باید از ورود مواد نشت شده به فاضلاب ، زيرزمين و يا فضاهاي سربسته جلوگيري نمایید

در صورت لزوم يك خاكريز براي بند آوردن نشتي ایجاد کنید

در خرید اسید سولفوریک 98 درصد صنعتی باید در نظر داشت  که جهت دفع صحيح اين ماده از افراد متخصص کمک بگیرید

مواد آلوده باقي مانده را با يك محلول رقيق مانند كربنات سديم خنثي كنيد

در خرید اسید سولفوریک 98 درصد صنعتی باید مراقب بود تا غلظت مواد در زمان نشت ، بيشتر از حد آستانه مجاز نباشد ، حد آستانه مجاز اين ماده را در برگه اطلاعات ايمني با الزامات محلي کنترل نمایید

احتیاط های عمومی

در خرید اسید سولفوریک 98 درصد صنعتی ، درب ظرف نگهدارنده اسید سولفوریک می بایست هميشه بسته باشد

ظرف محتوي اين ماده همواره خشك و بدون رطوبت باشد

از خوردن اين ماده اجتناب گردد

فرم گاز ، فيوم ، بخارات ، اسپري اسید سولفوریک را به هیچ وجه استنشاق ننماييد

در خرید اسید سولفوریک 98 درصد صنعتی باید تمامی پرسنا را آگاه نمود که هرگز به ظرف محتوي اين ماده آب اضافه ننمایند

در صورتي كه تهويه محیطی به خوبي صورت نمي گيرد از تجهيزات تنفسي مناسب استفاده نمایید

در صورت بلع اسید سولفوریک ، بلافاصله به پزشك مراجعه نمایید و ظرف يا برچسب آن را به پزشك نشان دهيد

از تماس اين ماده با چشم ها و پوست جلوگيري گردد

در خرید اسید سولفوریک 98 درصد صنعتی باید در نظر داشت  که اين ماده را به دور از موادي كه با اسید سولفوریک ناسازگار هستند نگهداري كنيد

مواد ناسازگار با اسید سولفوریک شامل مواد اكسيد كننده ، مواد كاهنده ، مواد آتش گير و مواد آلي ، فلزات، اسيدها، قلياها و رطوبت می باشند

در خرید اسید سولفوریک 98 درصد صنعتی باید توجه نمود که اسید سولفوریک سبب خوردگي سطوح فلزي می شود به همین جهت نیز در يك ظرف فلزي و يا درام با پوشش تخته فيبر و با پوشش داخلي پلي اتيلني نگهداري شود

شرایط ناپایداری

در خرید اسید سولفوریک 98 درصد صنعتی می بایست دقت نمود تا موادي كه با اسید سولفوریک ناسازگارند ، اگر در معرض اين ماده قرار گيرند ، يك شرايط ناپايدار را ايجاد مي نمایند ساير شرايطي كه اين ماده را ناپايدار مي كنند. عبارتند از گرماي بيش ازحد ، مواد آتش گير ، مواد آلي ، مواجهه با رطوبت هوا و يا آب ، اكسيد كننده ها ، آمين ها و قلياها

در خرید اسید سولفوریک 98 درصد صنعتی حتما جهت رقیق نمودن ، هميشه آب را به اسيدها اضافه كنيد و نه اسيد را به آب

روش های صحیح ذخیره و انبار اسید سولفوریک

در خرید اسید سولفوریک 98 درصد صنعتی باید در نظر داشت که این ماده  به دور از رطوبت و بخارات نگهداری گردد زیرا به شدت با آب واکنش می دهد

درب ظرف محتوي اسید سولفوریک به خوبي بسته و پلمپ گردد

ظرف محتوي اين ماده را در محيطي خنك و با تهويه مناسب انبار نمایید

بالاتر از دماي 23 درجه سانتيگراد ( 73.4 درجه فارنهايت ) انبار نگردد

در خرید اسید سولفوریک 98 درصد صنعتی می بایست توجه نمود که این محصول درون ظرف فلزي و يا درام با پوشش تخته فيبر و با پوشش داخلي پلي اتيلني نگهداري شود

 

 

فروش اسید سولفوریک 98 درصد گالن سغید

فروش اسید سولفوریک 98 درصد گالن سغید

 

 

منبع: https://fa.wikipedia.org/

 

سیستم اشتراک ویژه

سامانه ای پویا برای دسترسی به محتوی اختصاصی سایت

پیشنهاد مشاوران برای مطالعه

بهترین کارگروه توسعه سازمان

با افرادی که به دنبال شما هستند ، مخفی کاری نکنید

برای موفقیت سازمانی کافیست یکبار از خدمات مشاوره ای ما استفاده کنید