شرکت سولفوریک ایران

متن سربرگ خود را وارد کنید

خرید اسید سولفوریک 98 درصد کشاورزی

خرید اسید سولفوریک 98 درصد کشاورزی

خرید اسید سولفوریک 98 درصد کشاورزی

مقدمه

شرکت سولفوریک ایران یکی بزرگترین مراکز فروش مواد اولیه شیمیایی در سطح ایران می باشد. که با دارا بودن سال ها تجربه در این زمینه به یکی از شرکت های معتبر جهت خرید اسید سولفوریک 98 درصد کشاورزی بدل شده است. این مجموعه جزو تامین کنندگان برتر اسید سولفوریک در سطح کشور است. و قسمت عمده ای از نیاز بخش کشاورزی ، توسط این مجموعه تامین و توزیع می کردد.

شرکت سولفوریک ایران به دلیل فعالیت گسترده و فروش اسید سولفوریک 98 درصد به شکل مستقیم ، باعث حذف واسطه ها و کاهش قیمت ها گردیده است. لذا شما مشتریان محترم می توانید با اطمینان از قیمت و کیفیت ، خرید اسید سولفوریک 98 درصد کشاورزی را از طریق این مجموعه انجام دهید. یکی از اصلی ترین هدف های شرکت سولفوریک ایران ، ارائه محصولی با کیفیت در کنار نازلترین قیمت موجود در بازار می باشد.

این شرکت با ایجاد شعب و انبارهای متعدد در اقصی نقاط کشور ، به ویژه در شهرهای تهران و تبریز ، این محصول را به صورت عمده و خرده در اختیار خریداران قرار می دهد. همچنین این مجموعه با فراهم نمودن امکانات حمل و نقلی ، امکان خرید اسید سولفوریک 98 درصد کشاورزی را در بسته بندی های مختلف و با قابلیت ارسال به سراسر کشور فراهم نموده است.

شرکت سولفوریک ایران با در نظر گرفتن نیاز تمامی مشتریان خود اقدام به فروش اسید سولفوریک 98 درصد به صورت عمده و خرده در بسته بندی های مختلف و ایمن می نماید. لذا می توانید جهت خرید اسید سولفوریک 98 درصد کشاورزی با قابلیت ارسال به سراسر ایران ، با کارشناسان ما در واحد فروش ارتباط برقرار نموده و پس از اطلاع از قیمت روز ، سفارشات خود را ثبت نمایید.

توضیح اجمالی در مورد خرید اسید سولفوریک 98 درصد کشاورزی

در این بخش به توضیح اجمالی در مورد خرید اسید سولفوریک 98 درصد کشاورزی و معرفی مختصر این محصول خواهیم پرداخت. اسید سولفوریک یکی از انواع اسیدهای پرمصرف بوده و اسیدی بسیار قوی و خطرناک می باشد. که به ‌شدت میل ترکیبی با آب دارد. و واکنش آن با آب به ‌شدت گرماده می باشد. این ماده بسته به میزان خالص بودن آن از نظر ظاهری متفاوت می‌ باشد.

و رنگ آن نیز از بی ‌رنگ تا قهوه‌ای تیره‌ رنگ متغیر می باشد. اسید سولفوریک یک مایع روغنی ، متراکم ، بی‌بو و خورنده است. ولی به‌ صورت کلی اسید سولفوریک مایعی بی ‌رنگ در نظر گرفته می شود. این محصول دارای مصارف گوناگون و متنوعی می باشد. و با توجه به ویژگی های شیمیایی که دارد. از آن در کشاورزی و بخش های مرتبط با آن ، استفاده زیادی بعمل می آید. در بخش کشاورزی از آن برای غنی نمودن و حاصلخیز کردن خاک و تولید کودهایی مانند سوپر فسفات آهک و سولفات آمونیوم استفاده می شود. خرید اسید سولفوریک 98 درصد کشاورزی نیز ، برای مصارف فوق صورت می گیرد.

اسید سولفوریک در سه خلوص مختلف شامل اسید سولفوریک ۹۸ درصد ، اسیدسولفوریک ۵۰ درصد  و اسید سولفوریک ۳۵ درصد ، در گرید های صنعتی ، آزمایشگاهی و خوراکی تولید می‌شود. اسید سولفوریک توسط جابر ابن حیان از طریق تقطیر زاج سبز و مس (ll) سولفات کشف ‌شده است. فرمول اسید سولفوریک H2SO4 بوده و دارای مولکول های قطبی می‌باشد که دارای پیوند هیدرژونی هستند.

سولفوریک اسید بسیار چگال و سنگین است و در غلظت‌های بالا بسیار خورنده بوده و یک خشک کننده قوی می باشد. که با توجه به محل مصرف و نوع کاربرد می توان آن را رقیق نموده و به غظلت مورد نظر رساند. خرید اسید سولفوریک 98 درصد کشاورزی نیز متناسب با نیاز این بخش توسط خریداران صورت می گیرد.

خرید اسید سولفوریک 98 درصد کشاورزی

خرید اسید سولفوریک 98 درصد کشاورزی

 

انواع اسید سولفوریک قابل ارائه توسط شرکت سولفوریک ایران

 

 

 

انواع اسید سولفوریک

قابل ارائه توسط

شرکت سولفوریک ایران

اسید سولفوریک 98 درصد کشاورزی

اسید سولفوریک 98 درصد چرم سازی

اسید سولفوریک 98 درصد رنگرزی

اسید سولفوریک 98 درصد صنعتی

اسید سولفوریک 98 درصد آبکاری

اسید سولفور یک 98 درصد باتری

اسید سولفوریک 98 درصد مواد شوینده

خواص و ویژگی های شیمیایی و فیزیکی اسید سولفوریک

در این بخش از مطالب مربوط به خرید اسید سولفوریک 98 درصد کشاورزی می خواهیم به معرفی برخی خواص و ویژگی های شیمیایی و فیزیکی این محصول بپردازیم. بررسی و آگاهی یافتن از ویژگی ها این محصول کمک شایانی به خریداران در روند خرید اسید سولفوریک 98 درصد کشاورزی خواهد نمود. توجه به این موضوع که اسید سولفوریک یک محصول کاربردی ولی بسیار خطرناک می باشد. لزوم آشنایی با خواص و ویژگی های شیمیایی و فیزیکی این ماده را دو چندان می نماید.

با آگاهی یافتن از خواص این محصول هم می توان به بالاترین درصد بازده در خط تولید رسید. و هم باعث افزایش چشمگیر ایمنی کارکنان شد. در کنار این مسائل نیز ، مصرف کنندگان با بررسی دقیق اطلاعات و ویژگی های شیمیایی و فیزیکی این محصول ، ایده ال ترین و ایمن ترین شرایط را برای استفاده و نگهداری این ماده شیمیایی فراهم می نمایند. در جدول زیر نیز به برخی ویژگی های شیمیایی و فیزیکی مرتبط با خرید اسید سولفوریک 98 درصد کشاورزی اشاره شده است.

 

 

 

عنوان یا مقدار ویژگی شیمیایی یا فیزیکی
اسید سولفوریک نام  آیوپاک
سولفات هیدروژن ، جوهر گوگرد سایر نام ها
H2SO4 فرمول مولکولی
مایع شفاف ، دارای رنگ ، بدون بو شکل ظاهری
98.078 گرم بر مول جرم مولی
1.84 گرم بر سانتی متر مکعب چگالی
10 درجه سانتی گراد دمای ذوب
337 درجه سانتی گراد دمای جوش
کاملا محلول به صورت واکنش گرماده انحلال پذیری در آب
26.7 cP at 20 °C گرانروی
۷۶۶۴-۹۳-۹ شماره CAS
WS5600000 شماره RTECS
R35 کد ایمنی
S26,S30,S45,S(1/2) شماره های نگهداری

 

آنالیز شیمیایی اسید سولفوریک 98 درصد کشاورزی

در این بخش می خواهیم آنالیز شیمیایی مربوط به خرید اسید سولفوریک 98 درصد کشاورزی را مورد بررسی قرار دهیم.  آگاهی از آنالیز شیمیایی یک محصول اطلاعات بسیار مهمی را در اختیار مصرف کننده قرار می دهد. که دانستن درصد خلوص ، مواد بکار رفته در ساخت آن ، ترکیب شیمیایی ، عناصر موجود در آن از جمله آن ها می باشند. همچنین آشنایی با آنالیز شیمیایی ، باعث افزایش آگاهی مصرف کننده برای استفاده صحیح و ایمن محصول و نیز بالا رفتن ایمنی درهنگام کار با محصول می گردد.

علاوه بر موارد فوق الذکر دانستن اطلاعات مربوط به آنالیز شیمیایی ، باعث افزایش کیفیت محصول و فرآورده تولید شده نیز می گردد. در جدول زیر آنالیز شیمیایی مربوط به خرید اسید سولفوریک 98 درصد کشاورزی آورده شده است.

 

آنالیز شیمیایی اسید سولفوریک 98 درصد

مقدار واحد اندازه گیری عنوان
حداقل 98 درصد Wt% خلوص
حداکثر 0.0 Wt% باقی مانده کلسیناسیون
حداکثر 0.0 Wt% آرسنیک
حداکثر 0.0025 Wt% گوگرد دی اکسید
حداکثر 0.0 Wt% جیوه
حداکثر 0.0035 Wt% آهن
حداکثر 0.0 Wt% کادمیوم
حداکثر 0.0 Wt% سرب
حداکثر 0.0037 Wt% روی
حداکثر 0.0015 Wt% نیتروژن دی اکسید

 

 

کاربرد اسید سولفوریک ۹۸ درصد در کشاورزی

در این بخش نیز می خواهیم به معرفی و بررسی کاربردهای این محصول جهت خرید اسید سولفوریک 98 درصد کشاورزی بپردازیم. اسید سولفوریک یکی از مهم ‌ترین ترکیبات شیمیایی است. که در بسیاری از صنایع و فرآیندها علی الخصوص کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تولید اسید سولفوریک در مقیاس صنعتی به روش ‌های مختلفی انجام می‌ گردد. موارد مصرف این اسید زیاد بوده و از آن جهت تولید سایر مواد شیمیایی و تولید انواع کودهای کشاورزی استفاده می شود. لذا خرید اسید سولفوریک 98 درصد کشاورزی نیز جهت کاربردهای فوق صورت می گیرد.

بیشترین کاربرد اسید سولفوریک در بخش کشاورزی و در تولید کودهایی مانند سوپر فسفات آهک و سولفات آمونیوم است. اسید سولفوریک به دلیل داشتن گوگرد در ساختار خود می‌تواند به ‌عنوان یک مکمل عالی و تامین‌کننده سولفور خاک عمل نماید. همچنین این ماده می‌تواند به تنظیم ph خاک نیزکمک کند. و موجب تنظیم شدن ph خاک ‌های قلیایی شود. به ‌همین دلیل نیز از این ماده در تولید کودهای کشاورزی به صورت گسترده استفاده می‌شود.

وجود این ترکیب در کود های شیمیایی در جلوگیری از فاسد شدن آن و افزایش طول عمر آن ‌ها نیز تاثیر بسزایی دارد. به ‌طورکلی اسید سولفوریک در ۵ بخش از صنعت کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. و خرید اسید سولفوریک 98 درصد کشاورزی نیز مرتبط با همین مصارف می باشد. این کاربردها عبارت‌اند از:

  1. کاهش میزان قلیایی بودن آب و خاک
  2. اصلاح شوری خاک
  3. تشکیل دادن سولفات آلی در آب و خاک
  4. بهبود وضعیت تهویه در خاک ‌هایی که از رس تشکیل‌شده ‌اند
  5. تنظیم ph خاک برای رشد برخی از گیاهان

همچنین از اسید سولفوریک در باغات پسته نیز استفاده می ‌شود. به این دلیل که پسته با آب ‌و هوای گرم و خشک مطابقت و سازگاری دارد. اما قلیایی بودن خاک و شوری آن در برخی از مناطق مانع رشد درخت پسته می‌ شود. از این‌ رو در باغات پسته از اسید سولفوریک استفاده می‌شود.​

 

تولید اسید سولفوریک ۹۸ درصد

در این بخش از مطالب خرید اسید سولفوریک 98 درصد کشاورزی می خواهیم شما را با روش های تولید این محصول آشنا نماییم. اسید سولفوریک مایعی با نقطه جوش بالا و ویسکوز است. که به دلیل داشتن شرایط مولکولی به ‌خوبی درون  آب حل شده و می‌تواند محلول ‌های اسیدی متفاوتی را تولید نماید. برای تولید صنعتی سولفوریک اسید ۲ فرایند محفظه سرب و روش تماسی وجود دارد.

فرآیند محفظه سرب

در این روش که قدیمی ‌تر از شیوه تماسی است. اغلب برای تولید کود های کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. و در این روش اسید نسبتاً رقیق تولید می‌شود.

فرآیند تماسی

این روش موجب خالص ‌تر شدن و تولید اسید ، با غلظت بیشتر می ‌شود. اما نیاز به استفاده از مواد اولیه و همچنین کاتالیزورهای گران ‌قیمت در طی فرآیند وجود دارد. در این روش دی ‌اکسید گوگرد اکسید شده و در آب حل می‌ شود.

همچنین در بعضی از روش ‌ها نیز از محلول‌ های دور ریز سولفات آهن اسید سولفوریک را تولید می نمایند. اسید سولفوریک با استفاده از روش‌ های آزمایشگاهی نیز تولید می ‌شود. که شامل موارد زیر است:

واکنش گاز گوگرد دی ‌اکسید با هیدروژن پراکسید یا ( آب‌اکسیژنه )

الکترولیز محلول مس (ll) سولفات که در این فرایند کاتد باید یک فلز با رسانایی خوب و آند از جنس پلاتین یا زغال ( به ‌منظور عدم واکنش با محلول ) باشد

 

 

خرید اسید سولفوریک 98 درصد کشاورزی

خرید اسید سولفوریک 98 درصد کشاورزی

 

اطلاعات ایمنی

شناسایی خطرات اسید سولفوریک 98 درصد
تاثیرات حاد اسید سولفوریک 98 درصد بر سلامت

اسید سولفوریک 98 درصد در صورت تماس با پوست و چشم درای خاصیت خورندگی ، تحریک کنندگی و نفوذ کنندگی می باشد

باعث آسیب جدی و ایجاد سوختگی های شدید می گردد

در خرید اسید سولفوریک 98 درصد کشاورزی باید در نظر داشت که اثرات سرطان زايي این ماده توسط آژانس بين المللي تحقيقات بر روي سرطان ، در گروه 4 دسته بندي گردیده است

همچنین در خرید اسید سولفوریک 98 درصد کشاورزی باید توجه نمود که سرطان زايي اين ماده در انسان اثبات شده و توسط اداره ايمني و بهداشت حرفه اي آمريكا به اثبات رسيده است

توسط كنفرانس آمريكايي متخصصين بهداشت صنعتي، در گروه A2 (مظنون به سرطان زايي در انسان) دسته بندي شده است

اسید سولفوریک 98 درصد براي ارگان هایی از قبیل كليه ها ، ريه ها ، قلب ، سيستم قلبي و عروقي ، قسمت فوقاني دستگاه تنفسي ، چشم ها ، دندان ها بسیار سمی می باشد

مواجهه طولاني مدت و يا مواجهه مكرر با اسید سولفوریک مي تواند سبب آسيب جدی به ارگان هدف گردد

تماس مداوم و يا طولاني مدت با اسپري ميست اين ماده مي تواند سبب تحريك مزمن چشم ها و تحریک شدید پوستی گردد

در خرید اسید سولفوریک 98 درصد کشاورزی باید در نظر داشت که تماس مكرر يا طولاني مدت در معرض اسپري ميست اين ماده ممكن است باعث تحريك دستگاه تنفسي شود و منجر به حملات مكرر عفونت برونشي شود

در خرید اسید سولفوریک 98 درصد کشاورزی باید در نظر داشت که مواجهه مكرر با يك ماده بسيار سمي ممكن است منجر به نقصان در سلامت عمومي فرد شود كه اين امر از طريق تجمع سم در يك يا بسياري از اعضاي بدن بروز می نماید

اقدامات و کمک های اولیه در صورت مواجهه با اسید سولفوریک 98 درصد
در صورت تماس با چشم

اگر لنز تماسي در چشم مصدوم است سریعا آن را خارج نماييد

در صورت تماس اين ماده با چشم ، فورا چشم ها را با مقدار زيادي آب حداقل به مدت 15 دقيقه شستشو نمایید

برای شستن چشم از آب سرد استفاده نمایید

هر چه سریعتر به به پزشک یا مراکز درمانی مراجعه نموده و مراقبت هاي پزشكي لازم را دریافت نمایید

در صورت تماس با پوست

در صورت تماس اين ماده با پوست ، به سرعت لباس و كفش هاي آلوده را از تن مصدوم جدا نمایید

فورا پوست را با مقدار زيادي آب شستشو نمایید

قسمت تحريك شده پوست را با يك كرم نرم كننده پوست بپوشانيد

برای شستشو از آب سرد استفاده نمایید

قبل از استفاده مجدد از لباس های آلوده ، آن ها را شسته و تمیز نمایید

كفش ها نیز را به صورت كامل تميز نمایید

هر چه سریعتر به به پزشک یا مراکز درمانی مراجعه نموده و مراقبت هاي پزشكي لازم را دریافت نمایید

در صورت تماس شدید با پوست فورا پوست را با صابون ضدعفوني كننده بشوييد

قسمتي از پوست را كه با اين ماده تماس پيدا كرده با كرم آنتي باكتريال بپوشانيد

هر چه سریعتر به به پزشک یا مراکز درمانی مراجعه نموده و مراقبت هاي پزشكي لازم را دریافت نمایید

در صورت استنشاق

اگر اين ماده شيميايي مورد استنشاق قرار گرفت سریعا فرد مصدوم را به هواي آزاد ببريد

در صورتي كه تنفس فرد قطع شد ، به مصدوم تنفس مصنوعي بدهيد

اگر تنفس به سختي انجام مي شود ، به فرد مصدوم با دستگاه ، اكسيژن مصنوعي بدهيد

هر چه سریعتر به به پزشک یا مراکز درمانی مراجعه نموده و مراقبت هاي پزشكي لازم را دریافت نمایید

در صورت استنشاق شدید هرچه سريعتر مصدوم را به هواي آزاد و محلي ايمن منتقل نماييد

لباس هاي مصدوم را باز کرده و كراوات ، جليقه ، گردن بند ، كمربند و امثال آن را در بياوريد

اگر تنفس به سختي انجام می شود به فرد مصدوم  دستگاه اكسيژن متصل نماييد

اگر تنفس مصدوم قطع شد ، تنفس دهان به دهان را شروع نمایید

هر چه سریعتر به به پزشک یا مراکز درمانی مراجعه نموده و مراقبت هاي پزشكي لازم را دریافت نمایید

در صورت بلعیدن و خوردن

به هیچ عنوان فرد مصدوم را وادار به استفراغ ننمایید

به فرد مصدوم به هيچ وجه چيزي نخورانيد مگر با تشخيص پزشك

اگر فرد مصدوم بي هوش است ، به هيچ وجه چيزي به وي نخورانيد

كراوات ، جليقه ، گردن بند ، كمربند و امثال آن را سریعا در بياوريد

هر چه سریعتر به به پزشک یا مراکز درمانی مراجعه نموده و مراقبت هاي پزشكي لازم را دریافت نمایید

 

اقدامات مورد نیاز در صورت نشت و انتشار تصادفی اسید سولفوریک
در صورت پخش جزیی اسید سولفوریک

آلودگي ایجاد شده را با آب رقيق نمایید

با مقدار مناسبی پارچه آن را تميز نمایید

در خرید اسید سولفوریک 98 درصد کشاورزی باید در نظر داشت که ماده منتشر شده را با مواد خنثي جذب كنيد و آنها را در ظروف مخصوص دفع مواد زائد بريزيد

اگر نياز است ، مواد باقي مانده را با يك محلول رقيق مانند كربنات سديم خنثي نمایید

در صورت پخش زیاد اسید سولفوریک

در خرید اسید سولفوریک 98 درصد کشاورزی باید مايع خورنده نشت یافته را بدون ايجاد خطر و به طور ايمن كنترل نمایید

در خرید اسید سولفوریک 98 درصد کشاورزی باید در صورت پخش این ماده ، با خاك خشك ، ماسه و يا مواد غير آتش گير مواد نشت شده را جذب كنيد

مایع نشت یافته را به هیچ وجه در داخل ظرف آب نريزيد

به مواد نشت شده دست نزنيد و با آن تماس نداشته باشید

از پرده اسپري آب براي انحراف بخارات نشت شده استفاده نمایید

از اسپري آب براي براي كاهش نشت بخارات اين ماده در هوا استفاده كنيد

در خرید اسید سولفوریک 98 درصد کشاورزی باید از ورود مواد نشت شده به فاضلاب ، زيرزمين و يا فضاهاي سربسته جلوگيري نمایید

در صورت لزوم يك خاكريز براي بند آوردن نشتي ایجاد کنید

در خرید اسید سولفوریک 98 درصد کشاورزی جهت دفع صحيح اين ماده از افراد متخصص کمک بگیرید

در خرید اسید سولفوریک 98 درصد کشاورزی باید مواد آلوده باقي مانده را با يك محلول رقيق مانند كربنات سديم خنثي كنيد

مراقب باشيد غلظت مواد در زمان نشت ، بيشتر از حد آستانه مجاز نباشد ، حد آستانه مجاز اين ماده را در برگه اطلاعات ايمني با الزامات محلي کنترل نمایید

احتیاط های عمومی

در خرید اسید سولفوریک 98 درصد کشاورزی باید در نظر داشت که درب ظرف نگهدارنده اسید سولفوریک می بایست هميشه بسته باشد

ظرف محتوي اين ماده همواره خشك و بدون رطوبت باشد

از خوردن اين ماده اجتناب گردد

فرم گاز ، فيوم ، بخارات ، اسپري اسید سولفوریک را به هیچ وجه استنشاق ننماييد

هرگز به ظرف محتوي اين ماده آب اضافه ننمایید

در صورتي كه تهويه محیطی به خوبي صورت نمي گيرد از تجهيزات تنفسي مناسب استفاده نمایید

در صورت بلع اسید سولفوریک ، بلافاصله به پزشك مراجعه نمایید و ظرف يا برچسب آن را به پزشك نشان دهيد

از تماس اين ماده با چشم ها و پوست جلوگيري گردد

در خرید اسید سولفوریک 98 درصد کشاورزی باید در نظر داشت که اين ماده را به دور از موادي كه با اسید سولفوریک ناسازگار هستند نگهداري كنيد

مواد ناسازگار با اسید سولفوریک شامل مواد اكسيد كننده ، مواد كاهنده ، مواد آتش گير و مواد آلي ، فلزات، اسيدها، قلياها و رطوبت می باشند

در خرید اسید سولفوریک 98 درصد کشاورزی باید توجه نمود که اسید سولفوریک سبب خوردگي سطوح فلزي می شود به همین جهت نیز در يك ظرف فلزي و يا درام با پوشش تخته فيبر و با پوشش داخلي پلي اتيلني نگهداري شود

شرایط ناپایداری

در خرید اسید سولفوریک 98 درصد کشاورزی باید در نظر داشت که موادي كه با اسید سولفوریک ناسازگارند ، اگر در معرض اين ماده قرار گيرند ، يك شرايط ناپايدار را ايجاد مي نمایند ساير شرايطي كه اين ماده را ناپايدار مي كنند عبارتند از گرماي بيش ازحد ، مواد آتش گير ، مواد آلي ، مواجهه با رطوبت هوا و يا آب ، اكسيد كننده ها ، آمين ها و قلياها

جهت رقیق نمودن ، هميشه آب را به اسيدها اضافه كنيد و نه اسيد را به آب

روش های صحیح ذخیره و انبار اسید سولفوریک

در خرید اسید سولفوریک 98 درصد کشاورزی باید به دور از رطوبت و بخارات نگهداری گردد زیرا به شدت با آب واکنش می دهد

درب ظرف محتوي اسید سولفوریک به خوبي بسته و پلمپ گردد

ظرف محتوي اين ماده را در محيطي خنك و با تهويه مناسب انبار نمایید

بالاتر از دماي 23 درجه سانتيگراد ( 73.4 درجه فارنهايت ) انبار نگردد

درون ظرف فلزي و يا درام با پوشش تخته فيبر و با پوشش داخلي پلي اتيلني نگهداري شود

 

 

خرید اسید سولفوریک 98 درصد آبکاری

خرید اسید سولفوریک 98 درصد آبکاری

 

منبع: https://fa.wikipedia.org/

 

سیستم اشتراک ویژه

سامانه ای پویا برای دسترسی به محتوی اختصاصی سایت

پیشنهاد مشاوران برای مطالعه

بهترین کارگروه توسعه سازمان

با افرادی که به دنبال شما هستند ، مخفی کاری نکنید

برای موفقیت سازمانی کافیست یکبار از خدمات مشاوره ای ما استفاده کنید