شرکت سولفوریک ایران

متن سربرگ خود را وارد کنید

فروش اسید سولفوریک 98 درصد

فروش اسید سولفوریک 98 درصد گالن سغید

فروش اسید سولفوریک 98 درصد

مقدمه

شرکت اسید سولفوریک ایران به عنوان بزرگترین و معتبرترین مجموعه تامین کننده اسید سولفوریک با درصدهای مختلف ، در اختیار مشتریان و خریداران قرار می دهد. این شرکت به دلیل دارا بودن چندین سال سابقه درخشان توانسته است به یکی از مراکز اصلی عرضه و فروش اسید سولفوریک 98 درصد در سطح کشور بدل شود. تهیه و تامین اسید سولفوریک با درصد های مختلف از جمله فعالیت های اصلی این مجموعه می باشد.

شرکت سولفوریک ایران توانسته است با تامین منابع انسانی و گردآوری امکانات حمل و نقلی در کنار ایجاد انبارهای متعدد در اقصی نقاط کشور ، مواد اولیه صنایع و کارخانجات بزرگ و کوچک را فراهم نماید. یکی از عللی که اکثر کارخانجات و صنایع بزرگ و کوچک از مشتریان این شرکت می باشند. تهیه و فروش اسید سولفوریک 98 درصد با بالاترین کیفیت تایید شده و پایین ترین قیمت ، توسط این مجموعه می باشد.

این شرکت در زمینه فروش و تامین انواع اسید و مواد اولیه شیمیایی در دو شعبه تهران و تبریز فعالیت می نماید. و پاسخگوی نیاز مشتریان در تمامی شهرهای ایران می باشد. شرکت اسید سولفوریک ایران با نیاز سنجی از بازار و مد نظر قرار دادن نیاز خریداران ، فروش اسید سولفوریک 98 درصد را در انواع بسته بندی های مناسب و ایمن به صورت عمده و خرده به فروش می رساند.

این شرکت هدف اصلی خود را مبنی بر تامین و فروش اسید سولفوریک 98 درصد با نازلترین قیمت در کنار بالاترین کیفیت قرار داده است. و با قابلیت ارسال سفارشات خریداران به تمام نقاط ایران ، توانسته است دغدغه بسیاری از مصرف کنندگان را رفع نماید. شما مشتریان عزیز می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارشات خود با همکاران ما در واحد فروش در تماس حاصل فرمایید.

توضیح اجمالی در مورد فروش اسید سولفوریک 98 درصد

اسید سولفوریک یکی از مشهورترین انواع اسیدها می باشد. و به دلیل کاربردهای بسیار متعدد در انواع صنایع و آزمایشگاههای شیمی در زمره پرکاربردترین اسیدها قرار گرفته است. و فروش اسید سولفوریک 98 درصد توسط شرکت سولفوریک ایران در جهت رفع نیاز واحدهای صنعتی صورت می گیرد. این اسید به دلیل واکنش های شیمیایی بسیار قدرتمند و ترکیبات شیمیایی متنوع خود می تواند.

برای تولید انواع ترکیبات شیمیایی گزینه بسیار مناسبی باشد .اسید سولفوریک در ترکیب با آب حرارت بسیار زیادی تولید می نماید. زیرا واکنش های شیمیایی اسید سولفوریک به طور معمول واکنش های گرماده می باشند. این ماده با فلزات واکنش نشان داده و می تواند اکسید بسیاری از فلزات در خود حل نماید. و سطوح زنگ زده فلزی نیز را صیقل دهد. اسید سولفوریک یک اسید معدنی و بسیار قوی می باشد. و فروش اسید سولفوریک 98 درصد نیز مرتبط با همین مصارف می باشد.

که با نام های مختلف جوهر گوگرد ، هیدروژن سولفات ، اسید سولفین ، روغن ویتریول ، اسید باتری و سولفوریک اسید شناخته می شود. این اسید در سه خلوص متفاوت 98 ، 50 و 35 درصد تولید می گردد. و تامین این محصول توسط شرکت سولفوریک ایران در قالب فروش اسید سولفوریک 98 درصد می باشد.

این ماده به صورت طبیعی در گازهای خارج شده از درون آتش فشان ها  وجود دارد. و شامل یک اتم گوگرد ، چهار اتم اکسیزن به همراه دو اتم هیدروژن می باشد. این اسید بسیار خطرناک و خورنده بوده و بخشی از باران های اسیدی را تشکیل می دهد. . به دلیل خاصیت خورندگی بالا و داشتن خطرات جدی برای سلامت انسان ، در لیست مواد خطرناک قرار دارد. لذا در هنگام فروش اسید سولفوریک 98 درصد می بایست تمامی نکات ایمنی رعایت گردد.

 

فروش اسید سولفوریک 98 درصد

فروش اسید سولفوریک 98 درصد

 

انواع اسید سولفوریک قابل ارائه توسط شرکت سولفوریک ایران

 

 

انواع اسید سولفوریک

قابل ارائه توسط

شرکت سولفوریک ایران

اسید سولفوریک 98 درصد کشاورزی
اسید سولفوریک 98 درصد چرم سازی
اسید سولفوریک 98 درصد رنگرزی
اسید سولفوریک 98 درصد صنعتی
اسید سولفوریک 98 درصد آبکاری
اسید سولفور یک 98 درصد باتری
اسید سولفوریک 98 درصد مواد شوینده

 

خواص و ویژگی های شیمیایی و فیزیکی اسید سولفوریک 98 درصد

در این بخش از مطالب مربوط به فروش اسید سولفوریک 98 درصد می خواهیم به معرفی برخی خواص و ویژگی های شیمیایی و فیزیکی این محصول بپردازیم. بررسی و آگاهی یافتن از ویژگی ها این محصول کمک شایانی به خریداران در روند فروش اسید سولفوریک 98 درصد خواهد نمود. توجه به این موضوع که اسید سولفوریک یک محصول کاربردی ولی بسیار خطرناک می باشد. لزوم آشنایی با خواص و ویژگی های شیمیایی و فیزیکی این ماده را دو چندان می نماید.

با آگاهی یافتن از خواص این محصول هم می توان به بالاترین درصد بازده در خط تولید رسید. و هم باعث افزایش چشمگیر ایمنی کارکنان شد. در کنار این مسائل نیز ، مصرف کنندگان با بررسی دقیق اطلاعات و ویژگی های شیمیایی و فیزیکی این محصول ، ایده ال ترین و ایمن ترین شرایط را برای استفاده و نگهداری این ماده شیمیایی فراهم می نمایند. در جدول زیر نیز به برخی ویژگی های شیمیایی و فیزیکی مرتبط با فروش اسید سولفوریک 98 درصد اشاره شده است.

 

عنوان یا مقدار ویژگی شیمیایی یا فیزیکی
اسید سولفوریک نام  آیوپاک
سولفات هیدروژن ، جوهر گوگرد سایر نام ها
H2SO4 فرمول مولکولی
مایع شفاف ، دارای رنگ ، بدون بو شکل ظاهری
98.078 گرم بر مول جرم مولی
1.84 گرم بر سانتی متر مکعب چگالی
10 درجه سانتی گراد دمای ذوب
337 درجه سانتی گراد دمای جوش
کاملا محلول به صورت واکنش گرماده انحلال پذیری در آب
26.7 cP at 20 °C گرانروی
۷۶۶۴-۹۳-۹ شماره CAS
WS5600000 شماره RTECS
R35 کد ایمنی
S26,S30,S45,S(1/2) شماره های نگهداری

 

 

آنالیز شیمیایی

در این بخش می خواهیم آنالیز شیمیایی مربوط به فروش اسید سولفوریک 98 درصد  را مورد بررسی قرار دهیم.  آگاهی از آنالیز شیمیایی یک محصول اطلاعات بسیار مهمی را در اختیار مصرف کننده قرار می دهد. که دانستن درصد خلوص ، مواد بکار رفته در ساخت آن ، ترکیب شیمیایی ، عناصر موجود در آن از جمله آن ها می باشند. همچنین آشنایی با آنالیز شیمیایی ، باعث افزایش آگاهی مصرف کننده برای استفاده صحیح و ایمن محصول و نیز بالا رفتن ایمنی درهنگام کار با محصول می گردد.

علاوه بر موارد فوق الذکر دانستن اطلاعات مربوط به آنالیز شیمیایی ، باعث افزایش کیفیت محصول و فرآورده تولید شده نیز می گردد. در جدول زیر آنالیز شیمیایی مربوط به فروش اسید سولفوریک 98 درصد آورده شده است.

 

آنالیز شیمیایی فروش اسید سولفوریک 98 درصد

مقدار واحد اندازه گیری عنوان
حداقل 98 درصد Wt% خلوص
حداکثر 0.0 Wt% باقی مانده کلسیناسیون
حداکثر 0.0 Wt% آرسنیک
حداکثر 0.0025 Wt% گوگرد دی اکسید
حداکثر 0.0 Wt% جیوه
حداکثر 0.0035 Wt% آهن
حداکثر 0.0 Wt% کادمیوم
حداکثر 0.0 Wt% سرب
حداکثر 0.0037 Wt% روی
حداکثر 0.0015 Wt% نیتروژن دی اکسید

 

 

کاربردهای اسید سولفوریک 98 درصد

در این بخش از مطالب مربوط به فروش اسید سولفوریک 98 درصد می خواهیم به معرفی کاربردهای این محصول بپردازیم. اسید سولفوریک ۹۸ درصد اسید سولفوریک غلیظ هم نامیده می ‌شود. که در کارخانجات مخصوص تولید می ‌شود. این اسید در غلظت ‌های متفاوتی ، از 35 تا 98 درصد تولید می گردد. این ماده به ‌طور طبیعی در گازهای خارج شده از آتش ‌فشان وجود دارد. و با هر درصدی نیز قابلیت حل شدن در آب را دارد. کاربرد های اسید سولفوریک گسترده و متنوع بوده و در تولید اکثر مواد اولیه شیمیایی و صنعتی استفاده می گردد.

از دیگر کاربردهای مرتبط با فروش اسید سولفوریک 98 درصد می توان به موارد زیر شاره نمود:

  1. تولید باتری
  2. کشاورزی
  3. چرم سازی
  4. تولید مواد شوینده و بهداشتی
  5. آبکاری
  6. نساجی و رنگرزی
  7. تولید سایر مواد شیمیایی
  8. کاغذ سازی
  9. تولید حشره کش
  10. تولید رزین

مصرف عمده این محصول در تولید انواع کود های کشاورزی می ‌باشد. این ماده می‌تواند در فرایند خالص‌ سازی طلا نیز  کمک ‌کننده باشد. همچنین در اکسید زدایی سایر فلزات از اسید سولفوریک ۹۸ درصد نیز استفاده می‌کنند. این ماده در تولید مواد شیمیایی مختلف مانند اسید کلریدریک ، اسید نیتریک ، نمک‌ های سولفات ، مواد شوینده‌ مصنوعی ، رنگ ‌ها و رنگدانه ‌ها استفاده می شود.

در پالایشگاه ‌ها نیز از اسید سولفوریک ۹۸ درصد برای شستشوی نا خالصی های بنزین و محصولات پالایشگاهی استفاده می‌شود. این ماده به ‌عنوان الکترولیت در باتری اتومبیل‌ه ا نیز کاربرد دارد. اسید سولفوریک در صنایع شیمیایی مختلف دیگری مانند تولید شوینده ها  ، رزین ها ، حشره‌کش‌ها ، مواد دارویی ، کاتالیزورهای پتروشیمی، صنایع کاغذ سازی و تصفیه‌ خانه‌ های فاضلاب نیز کاربرد دارد.

فروش اسید سولفوریک 98 درصد

فروش اسید سولفوریک 98 درصد

تولید اسید سولفوریک 98 درصد

در ادامه مطالب فروش اسید سولفوریک 98 درصد  می خواهیم با روش های تولید این محصول آشنا شویم. جابر بن حیان  ، کاشف سولفوریک اسید ، این ماده را از طریق تقطیر خشک کانی هایی که شامل سولفات آهن (زاج سبز) و سولفات مس (کات کبود) بودند تولید نمود. بعد ها افراد دیگری مانند جان گلوبر ، جان روبک و جوزف گیلوساک روش های دیگری را برای تولید این ماده ارائه دادند. امروزه اسید سولفوریک در صنعت و تولید مواد شیمیایی مختلف کاربرد دارد.

بنابراین تولید و فروش اسید سولفوریک 98 درصد نیازمند روشی مناسب با بازده بالا و مقرون به صرفه می باشد. از این رو برای تولید این ماده از روش تماسی در مجاورت کاتالیزور استفاده می شود. اسید سولفوریک با روش های دیگری نظیر فرآیند محفظه سرب و فرآیند اسید سولفوریک مرطوب و همچنین با استفاده از منابع مهم دی اکسید گوگرد حاصل از استخراج و تصفیه فلزات و سنگ های فلزی همچون سولفید ها نیز تولید می گردد.

 فرآیند مجاورت ( تماسی )

فرآیند مجاورت که از ان برای تولید اسید سولفوریک استفاده می شود.  شامل مراحل زیر می باشد:

استخراج گوگرد

تبدیل گوگرد به گوگرد دی‌ اکسید

تبدیل گوگرد دی‌اکسید به گوگرد تری اکسید

تبدیل گوگرد تری اکسید به اسید سولفوریک

فرآیند مرطوب

برای تولید اسید سولفوریک در فرآیند مرطوب ، دی ‌اکسید گوگرد در تماس با کاتالیست به گوگرد تری اکسید تبدیل می‌شود. که این گاز با رطوبت موجود تشکیل اسید سولفوریک گازی می‌دهد. اسید سولفوریک گازی حاصل در مرحله بعد توسط کندانسور به مایع تبدیل شده و با کنترل دما و نسبت آب به گاز گوگرد دی ‌اکسید در ورودی ، می توان اسید سولفوریک با غلطتهای متفاوت تولید نمود.

فرآیند محفظه سرب

این روش که قدیمی تر از شیوه تماسی است. و بیشتر برای تولید کودهای کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد. و در طی  این روش اسید سولفوریک نسبتا رقیق تولید می شود​. و برای مصارفی که نیازمند اسید سولفوریک رقیق می باشند. مناسب می باشد.

فروش اسید سولفوریک 98 درصد

فروش اسید سولفوریک 98 درصد

اطلاعات ایمنی

شناسایی خطرات فروش اسید سولفوریک 98 درصد

تاثیرات حاد اسید سولفوریک 98 درصد بر سلامت

اسید سولفوریک 98 درصد در صورت تماس با پوست و چشم درای خاصیت خورندگی ، تحریک کنندگی و نفوذ کنندگی می باشد

باعث آسیب جدی و ایجاد سوختگی های شدید می گردد

در فروش اسید سولفوریک 98 درصد اثرات سرطان زايي این ماده توسط آژانس بين المللي تحقيقات بر روي سرطان ، در گروه 4 دسته بندي گردیده است

در فروش اسید سولفوریک 98 درصد سرطان زايي اين ماده در انسان اثبات شده و توسط اداره ايمني و بهداشت حرفه اي آمريكا به اثبات رسيده است

توسط كنفرانس آمريكايي متخصصين بهداشت صنعتي، در گروه A2 (مظنون به سرطان زايي در انسان) دسته بندي شده است

در فروش اسید سولفوریک 98 درصد باید در نظر داشت که این ماده براي ارگان هایی از قبیل كليه ها ، ريه ها ، قلب ، سيستم قلبي و عروقي ، قسمت فوقاني دستگاه تنفسي ، چشم ها ، دندان ها بسیار سمی می باشد

مواجهه طولاني مدت و يا مواجهه مكرر با اسید سولفوریک مي تواند سبب آسيب جدی به ارگان هدف گردد

در فروش اسید سولفوریک 98 درصد باید در نظر داشت که تماس مداوم و يا طولاني مدت با اسپري ميست اين ماده مي تواند سبب تحريك مزمن چشم ها و تحریک شدید پوستی گردد

تماس مكرر يا طولاني مدت در معرض اسپري ميست اين ماده ممكن است باعث تحريك دستگاه تنفسي شود و منجر به حملات مكرر عفونت برونشي شود

در فروش اسید سولفوریک 98 درصد باید در نظر داشت که مواجهه مكرر با يك ماده بسيار سمي ممكن است منجر به نقصان در سلامت عمومي فرد شود كه اين امر از طريق تجمع سم در يك يا بسياري از اعضاي بدن بروز می نماید

اقدامات و کمک های اولیه در صورت مواجهه با اسید سولفوریک 98 درصد
در صورت تماس با چشم

اگر لنز تماسي در چشم مصدوم است سریعا آن را خارج نماييد

در صورت تماس اين ماده با چشم ، فورا چشم ها را با مقدار زيادي آب حداقل به مدت 15 دقيقه شستشو نمایید

برای شستن چشم از آب سرد استفاده نمایید

هر چه سریعتر به به پزشک یا مراکز درمانی مراجعه نموده و مراقبت هاي پزشكي لازم را دریافت نمایید

 

در صورت تماس با پوست

در صورت تماس اين ماده با پوست ، به سرعت لباس و كفش هاي آلوده را از تن مصدوم جدا نمایید

فورا پوست را با مقدار زيادي آب شستشو نمایید

قسمت تحريك شده پوست را با يك كرم نرم كننده پوست بپوشانيد

برای شستشو از آب سرد استفاده نمایید

قبل از استفاده مجدد از لباس های آلوده ، آن ها را شسته و تمیز نمایید

كفش ها نیز را به صورت كامل تميز نمایید

هر چه سریعتر به به پزشک یا مراکز درمانی مراجعه نموده و مراقبت هاي پزشكي لازم را دریافت نمایید

در صورت تماس شدید با پوست فورا پوست را با صابون ضدعفوني كننده بشوييد

قسمتي از پوست را كه با اين ماده تماس پيدا كرده با كرم آنتي باكتريال بپوشانيد

هر چه سریعتر به به پزشک یا مراکز درمانی مراجعه نموده و مراقبت هاي پزشكي لازم را دریافت نمایید

در صورت استنشاق

اگر اين ماده شيميايي مورد استنشاق قرار گرفت سریعا فرد مصدوم را به هواي آزاد ببريد

در صورتي كه تنفس فرد قطع شد ، به مصدوم تنفس مصنوعي بدهيد

اگر تنفس به سختي انجام مي شود ، به فرد مصدوم با دستگاه ، اكسيژن مصنوعي بدهيد

هر چه سریعتر به به پزشک یا مراکز درمانی مراجعه نموده و مراقبت هاي پزشكي لازم را دریافت نمایید

در صورت استنشاق شدید هرچه سريعتر مصدوم را به هواي آزاد و محلي ايمن منتقل نماييد

لباس هاي مصدوم را باز کرده و كراوات ، جليقه ، گردن بند ، كمربند و امثال آن را در بياوريد

اگر تنفس به سختي انجام می شود به فرد مصدوم  دستگاه اكسيژن متصل نماييد

اگر تنفس مصدوم قطع شد ، تنفس دهان به دهان را شروع نمایید

هر چه سریعتر به به پزشک یا مراکز درمانی مراجعه نموده و مراقبت هاي پزشكي لازم را دریافت نمایید

در صورت بلعیدن و خوردن

به هیچ عنوان فرد مصدوم را وادار به استفراغ ننمایید

به فرد مصدوم به هيچ وجه چيزي نخورانيد مگر با تشخيص پزشك

اگر فرد مصدوم بي هوش است ، به هيچ وجه چيزي به وي نخورانيد

كراوات ، جليقه ، گردن بند ، كمربند و امثال آن را سریعا در بياوريد

هر چه سریعتر به به پزشک یا مراکز درمانی مراجعه نموده و مراقبت هاي پزشكي لازم را دریافت نمایید

 

اقدامات مورد نیاز در صورت نشت و انتشار تصادفی اسید سولفوریک
در صورت پخش جزیی اسید سولفوریک

آلودگي ایجاد شده را با آب رقيق نمایید

با مقدار مناسبی پارچه آن را تميز نمایید

در فروش اسید سولفوریک 98 درصد می بایست در نظر داشت که ماده منتشر شده را با مواد خنثي جذب كنيد و آنها را در ظروف مخصوص دفع مواد زائد بريزيد

اگر نياز است ، مواد باقي مانده را با يك محلول رقيق مانند كربنات سديم خنثي نمایید

در صورت پخش زیاد اسید سولفوریک

در فروش اسید سولفوریک 98 درصد می بایست در نظر داشت که مايع خورنده نشت یافته را بدون ايجاد خطر و به طور ايمن كنترل نمایید

با خاك خشك ، ماسه و يا مواد غير آتش گير مواد نشت شده را جذب كنيد

در فروش اسید سولفوریک 98 درصد می بایست در نظر داشت که مایع نشت یافته را به هیچ وجه در داخل ظرف آب نريزيد

به مواد نشت شده دست نزنيد و با آن تماس نداشته باشید

از پرده اسپري آب براي انحراف بخارات نشت شده استفاده نمایید

از اسپري آب براي براي كاهش نشت بخارات اين ماده در هوا استفاده كنيد

در فروش اسید سولفوریک 98 درصد می بایست در نظر داشت که از ورود مواد نشت شده به فاضلاب ، زيرزمين و يا فضاهاي سربسته جلوگيري نمایید

در صورت لزوم يك خاكريز براي بند آوردن نشتي ایجاد کنید

در فروش اسید سولفوریک 98 درصد می بایست جهت دفع صحيح اين ماده از افراد متخصص کمک بگیرید

مواد آلوده باقي مانده را با يك محلول رقيق مانند كربنات سديم خنثي كنيد

در فروش اسید سولفوریک 98 درصد می بایست مراقب بود تا غلظت مواد در زمان نشت ، بيشتر از حد آستانه مجاز نباشد ، حد آستانه مجاز اين ماده را در برگه اطلاعات ايمني با الزامات محلي کنترل نمایید

احتیاط های عمومی

درب ظرف نگهدارنده اسید سولفوریک می بایست هميشه بسته باشد

ظرف محتوي اين ماده همواره خشك و بدون رطوبت باشد

از خوردن اين ماده اجتناب گردد

فرم گاز ، فيوم ، بخارات ، اسپري اسید سولفوریک را به هیچ وجه استنشاق ننماييد

هرگز به ظرف محتوي اين ماده آب اضافه ننمایید

در صورتي كه تهويه محیطی به خوبي صورت نمي گيرد از تجهيزات تنفسي مناسب استفاده نمایید

در صورت بلع اسید سولفوریک ، بلافاصله به پزشك مراجعه نمایید و ظرف يا برچسب آن را به پزشك نشان دهيد

از تماس اين ماده با چشم ها و پوست جلوگيري گردد

اين ماده را به دور از موادي كه با اسید سولفوریک ناسازگار هستند نگهداري كنيد

مواد ناسازگار با اسید سولفوریک شامل مواد اكسيد كننده ، مواد كاهنده ، مواد آتش گير و مواد آلي ، فلزات، اسيدها، قلياها و رطوبت می باشند

اسید سولفوریک سبب خوردگي سطوح فلزي می شود به همین جهت نیز در يك ظرف فلزي و يا درام با پوشش تخته فيبر و با پوشش داخلي پلي اتيلني نگهداري شود

شرایط ناپایداری

موادي كه با اسید سولفوریک ناسازگارند ، اگر در معرض اين ماده قرار گيرند ، يك شرايط ناپايدار را ايجاد مي نمایند ساير شرايطي كه اين ماده را ناپايدار مي كنند عبارتند از گرماي بيش ازحد ، مواد آتش گير ، مواد آلي ، مواجهه با رطوبت هوا و يا آب ، اكسيد كننده ها ، آمين ها و قلياها

جهت رقیق نمودن ، هميشه آب را به اسيدها اضافه كنيد و نه اسيد را به آب

روش های صحیح ذخیره و انبار اسید سولفوریک

به دور از رطوبت و بخارات نگهداری گردد زیرا به شدت با آب واکنش می دهد

درب ظرف محتوي اسید سولفوریک به خوبي بسته و پلمپ گردد

ظرف محتوي اين ماده را در محيطي خنك و با تهويه مناسب انبار نمایید

بالاتر از دماي 23 درجه سانتيگراد ( 73.4 درجه فارنهايت ) انبار نگردد

درون ظرف فلزي و يا درام با پوشش تخته فيبر و با پوشش داخلي پلي اتيلني نگهداري شود

 

منبع: https://fa.wikipedia.org/

 

سیستم اشتراک ویژه

سامانه ای پویا برای دسترسی به محتوی اختصاصی سایت

پیشنهاد مشاوران برای مطالعه

بهترین کارگروه توسعه سازمان

با افرادی که به دنبال شما هستند ، مخفی کاری نکنید

برای موفقیت سازمانی کافیست یکبار از خدمات مشاوره ای ما استفاده کنید