شرکت سولفوریک ایران

متن سربرگ خود را وارد کنید

مصارف اسید سولفوریک 98 درصد در چرم سازی

مصارف اسید سولفوریک 98 درصد در چرم سازی

مصارف اسید سولفوریک 98 درصد در چرم سازی

مقدمه

در این مقاله به معرفی و بررسی مصارف اسید سولفوریک 98 درصد در چرم سازی خواهیم پرداخت. استفاده از چرم دارای قدمتی بسیار طولانی است. امروزه نیز از آن برای تولید محصولات مختلفی همچون البسه ، کفش و غیره استفاده می شود. اما قبل از استفاده از چرم ، عملیات دباغی بر روی آن انجام می شود. امروزه عملیات دباغی با پیشرفت علم توسط مواد شیمیایی صورت می گیرد.

مواد شیمیایی صنعت چرم سازی توسط شرکت اسید سولفوریک ایران با بالاترین کیفیت تولید شده به خریدارن محترم ارائه می شود. و در این مقاله سعی شده است تا مصارف اسید سولفوریک 98 درصد در چرم سازی معرفی گردد. اسید سولفوریک جز قدیمی‌ترین مواد اولیهشیمیایی پرکاربرد در بخش ‌های صنعتی و چرم سازی و …… می ‌باشد. و به عنوان یک اسید معدنی در زمره قوی ‌ترین اسید ها به شمار می‌ رود. از گذشته ، مصارف اسید سولفوریک 98 درصد در چرم سازی در سراسر جهان رواج داشته و تا به امروز نیز تولید و مصرف آن به تبع تقاضای زیاد ، روندی صعودی داشته است.

هدف شرکت اسید سولفوریک ایران از ارائه مقاله مصارف اسید سولفوریک 98 درصد در چرم سازی آشنایی بیشتر خریداران محترم با کاربرد اسید سولفوریک در صنعت چرم سازی ، جهت انتخابی مطمئن و خریدی با کیفیت می‌باشد. این شرکت تمام تلاش خود را جهت ارائه بهترین خدمات در راستای فروش اسید سولفوریک 98 درصد به مشتریان محترم بکار گرفته است.

این شرکت با توجه به فعالیت‌های خود در طی این چندین سال توانسته است. به یکی از بزرگترین مراکز فروش مواد شیمیایی از جمله اسید سولفوریک در داخل کشور تبدیل شود. شرکت ما امکان خرید اسید سولفوریک 98 درصد چرم سازی و سایر موارد را برای شما مشتریان محترم فراهم نموده است. لذا می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت راهنمایی های لازم با همکاران ما در واحد فروش تماس حاصل فرمایید.

مصارف اسید سولفوریک 98 درصد در چرم سازی

اسید سولفوریک در تولید شوینده های صنعتی کاربرد فراوانی دارد. زیرا به دلیل قدرت هیدرولیز بسیار قوی ، قادر به حل نمودن چربی ها و لیپید ها می باشد. اسید سولفوریک در چرم سازی نیز به دلیل همین خاصیت از اهمیت زیادی برخوردار است. مصارف اسید سولفوریک 98 درصد در چرم سازی نیز به دلیل همین کاربردها صورت می گیرد. زیرا می تواند چربی ها ، مو و لایه های آلوده را از سطح پوست حذف و پاکسازی نماید.

فرآیند مو زدایی و آهک‌ زنی چرم توسط اسید سولفوریک یکی از مراحل مهم در صنعت تولید چرم می باشد. در این مرحله پس از لش زدایی باید پشم و یا مو هیدرولیز شده و یک مولکول سولفید هیدروژن سدیم تولید گردد. که کندن پشم و مو را تسریع می‌کند. حذف سایر زواید چرم و همچنین حذف آهک از چرم با اسید سولفوریک نیز یکی دیگر از مصارف این اسید در چرم سازی می باشد. و مصارف اسید سولفوریک 98 درصد در چرم سازی بخاطر همین کاربردها می باشد.

در حذف آهک از چرم با اسید سولفوریک ، آهک باقیمانده از مرحله قبل ، باید کاملا گرفته شود. مگر نه چرم حاصل شکننده شده و در سطح آن ترک هایی ایجاد می ‌شود. که از رنگ آمیزی درست و دقیق آن جلوگیری می‌ نماید. این عمل به وسیله مواد شیمیایی مانند نمکهای آمونیم ، بی ‌سولفیت سدیم ، اسید سولفوریک و … انجام می‌گردد. همگی این موارد جزء مصارف اسید سولفوریک 98 درصد در چرم سازی به شمار می آیند.

مصارف اسید سولفوریک 98 درصد در چرم سازی

مصارف اسید سولفوریک 98 درصد در چرم سازی

انواع اسید سولفوریک قابل عرضه توسط شرکت سولفوریک ایران

 

 

 

انواع اسید سولفوریک

قابل ارائه توسط

شرکت سولفوریک ایران

اسید سولفوریک 98 درصد کشاورزی
اسید سولفوریک 98 درصد چرم سازی
اسید سولفوریک 98 درصد رنگرزی
اسید سولفوریک 98 درصد صنعتی
اسید سولفوریک 98 درصد آبکاری
اسید سولفور یک 98 درصد باتری
اسید سولفوریک 98 درصد مواد شوینده

خرید اسید سولفوریک 98 درصد مواد شوینده

خرید اسید سولفوریک 98 درصد مواد شوینده

مصارف اسید سولفوریک 98 درصد در چرم سازی و سایر مواد شیمیایی مرتبط

در ادامه مطالب مربوط به مصارف اسید سولفوریک 98 درصد در چرم سازی به بررسی مواد شیمیایی مورد استفاده در این صنعت می پردازیم. چرم ماده ای بادوام و انعطاف پذیر می باشد. که استفاده از آن دارای قدمت بسیار طولانی بوده و امروزه نیز از آن برای تولید محصولات مختلفی همچون مبل سازی ، ساخت جعبه های بسته بندی ، لباس ، زیورآلات ، کیف ، کفش و …… استفاده می شود.

منتهی قبل از استفاده از چرم عملیات دباغی بر روی آن انجام می شود. و به تبدیل پوست خام حیوانی به چرم  ، دباغی یا چرم سازی می گویند. امروزه عملیات دباغی با پیشرفت علم توسط مواد شیمیایی مختلف به منظور تغییر در ساختار پروتئینی پوست و جهت حفظ کیفیت آن و جلوگیری از تخریب پوست صورت می گیرد.

که دانستن این نکته در مصارف اسید سولفوریک 98 درصد در چرم سازی بسیار ضروری میباشد. برای ساختن چرم از پوست حیوان ذبح شده ، اول باید پوست برای رفتن به دباغی با انجماد ، خشک کردن و یا نمک زدن از فاسد شدن محافظت شود.

پس از این مرحله ، پوست بعد از گذراندن مراحل آماده سازی برای رفتن به دباغی آماده می شود. مراحل آماده سازی پوست عبارتند از:

  1. خیساندن
  2. آهک زنی
  3. گوشت دادن
  4. تقسیم شدن
  5. اسید شویی

بعد گذراندن این مراحل پوست برای دباغی و ساخت چرم آماده می شود. در مرحله دباغی مواد شیمیایی جذب پوست می شوند. تا پوست را به چرم تبدیل کنند. بعد از این مرحله شروع به تنظیم  ph(خنثی کردن اسیدهای باقی مانده) طی فرآیند دباغی می کنند. بعد از مرحله تنظیم ph ، مرحله پژمره شدن انجام می گیرد. که در این مرحله آب باقیمانده از پوست های مرطوب از طریق رولهای فلزی خارج می شود.

در مرحله پایانی نیز هر گونه اصلاح یا تغییر لازم مانند اصلاح ، رنگرزی ، خشک کردن و نرم شدن انجام می شود. در نهایت نیز کنترل کیفی انجام شده و فرآیند دباغی به پایان می رسد. اسید سولفوریک نیز بخاطر مصارف اسید سولفوریک 98 درصد در چرم سازی جزء جدایی ناپذیر این صنعت می باشد. مواد شیمیایی مورد استفاده در چرم سازی شامل موارد زیر می باشند:

  1. زیست کشها
  2. سورفاکتانتها
  3. چربی گیر ها
  4. عوامل تنظیم کننده ورم
  5. آهک
  6. سولفید سدیم ( دندانه )
  7. هیدرو سولفیت سدیم
  8. عوامل ازبین‌ برنده مو با سولفید کم
  9. سود سوزآور
  10. کربنات سدیم
  11. مواد کمکی آهک زنی
  12. سولفات آلومینیوم
  13. سولفات آمونیوم
  14. کلرید آمونیوم
  15. مواد آلی
  16. متا بی سولفیت سدیم
  17. اسیدفرمیک
  18. سدیم فورمیات
  19. اسید سولفوریک
  20. نمک
  21. مواد شیمیایی ترشی کردن فاقد نمک
  22. سولفات کروم
  23. عوامل دباغی آلدهیدی
  24. اکسید منیزیم
  25. سدیم بی کربنات ( جوش شیرین )
  26. قارچ کش ها

معرفی چرم و آشنایی با آن

چرم ماده ای طبیعی ، بادوام و انعطاف پذیر است. که از دباغی پوست خام جانوران ، به ‌ویژه گاو و گوسفند به‌ دست می آید. چرم انواع و اقسام گوناگونی دارد. که هر کدام برای کاربرد خاصی مناسب می باشند. انواع چرم عبارتند از چرم طبیعی و چرم مصنوعی ، چرم طبیعی و مصنوعی از نظر قیمت ، تنوع در طرح و رنگ ، دوام و ماندگاری ، کیفیت ظاهری ، گردش هوا ، تجزیه پذیری و آسیب به محیط با هم تفاوت دارند.

چرم را از پوست حیواناتی مانند بز ، گاو ، گوسفند ، گاومیش و سایر حیوانات تولید می کنند. چرم برای ساخت محصولات متنوعی از قبیل کیف ، کفش ، لباس ، کیف ، جلد کتاب  ، مبلمان ، زیورآلات ، کمربند ، جاکلیدی و… استفاده می‌شود. چرم می تواند به شکل طبیعی از پوست حیوانات و یا به صورت صنعتی با استفاده از مواد شیمیایی و غیره تولید شود. و در اینجا نیز مصارف اسید سولفوریک 98 درصد در چرم سازی به همین منظور توضیح داده شده است. چرم در صنعت به سه نوع زیر تقسیم می شود:

چرم سبک

چرم نیمه سبک

چرم سنگین

از چرم سبک برای تهیه کلاه و لباس ‌ها مانند کاپشن چرم و دستکش استفاده می‌شود. از چرم نیمه سنگین نیز در ساخت کالاهای  لوکس و ساخت محصولاتی که جنبه تزئینی دارند استفاده می ‌شود. از چرم سنگین هم برای ساخت کیف ‌های دستی و جیبی ، زیره و رویه کفش ، تسمه‌ های ماشین ‌آلات صنعتی استفاده می‌ شود.

از مهم ترین ویژگی های چرم با کیفیت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مقاوم بودن دربرابر پارگی

مقاومت بالا در برابر خم شدن

ضد سوراخ بودن

مقاومت بالا در برابر آتش

مقاومت بالا در برابر قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی

عایق بودن در برابر حرارت

معرفی انواع چرم

در این بخش از مطالب مصارف اسید سولفوریک 98 درصد در چرم سازی می خواهیم به معرفی انواع چرم بپردازیم. قبل از بررسی مصارف اسید سولفوریک 98 درصد در چرم سازی باید بداین که چرم ماده ای طبیعی است که از پوست حیوانات تهیه می شود. و همین امر باعث شده تا بقایای حیوانات پس از کشتار به یک محصول با ارزش و مفید تبدیل شود. دو نوع چرم بر اساس جنس وجود دارد. که عبارتند از چرم طبیعی و چرم مصنوعی ، چرم طبیعی دوام و استحکام بالاتری نسبت به چرم مصنوعی دارد.

چرم مصنوعی را با نامهای چرم گیاهی و چرم وگان و اگزما و پلی اورتان نیز می شناسند. از لحاظ قیمتی نیز چرم طبیعی قیمت بالاتری نسبت به چرم مصنوعی دارد. چرم طبیعی را براساس نرمی و استحکام به سه دسته زیر تقسیم بندی کرده اند:

  • چرم سبک
  • چرم نیمه سنگین
  • چرم سنگین
انواع چرم از لحاظ جنس نیز عبارتند از:

 

  1. میلینگ
  2. اشبالت
  3. شرانگ
انواع چرم از نظر نحوه دباغی نیز عبارتند از:
  1. چرم کرومی
  2. چرم ترکیبی
  3. چرم آلدهید
  4. چرم گیاهی
  5. چرم پوسته خام
  6. چرم آلومی
انواع مدل ‌های چرم طبیعی نیز عبارتند از:
  1. چرم مراکشی
  2. چرم اسپانیایی
  3. چرم روسی
  4. چرم دانه ‌دار یک رویه
  5. چرم دانه ‌دار کامل
  6. چرم جیر
  7. چرم اشبالت
  8. چرم نبوک
  9. چرم ورنی

 

 

خرید اسید سولفوریک 98 درصد صنعتی

خرید اسید سولفوریک 98 درصد صنعتی

 

 

منبع: https://fa.wikipedia.org/

سیستم اشتراک ویژه

سامانه ای پویا برای دسترسی به محتوی اختصاصی سایت

پیشنهاد مشاوران برای مطالعه

بهترین کارگروه توسعه سازمان

با افرادی که به دنبال شما هستند ، مخفی کاری نکنید

برای موفقیت سازمانی کافیست یکبار از خدمات مشاوره ای ما استفاده کنید